lördag 20 september 2008

Valpträff

Idag har vi varit på valpträff. Det var jätteskoj att träffa Alfi och Effies systrar igen, tyvärr var inte Elton med men förhoppningsvis kommer han nästa gång. Det var full rulle som gällde, hela tiden. Effie är nog den av valparna som är busigast. Tyvärr lyckades jag inte ta några riktigt bra foton på valparna, men här är några bilder från dagen.



Henrik och Alfi.
Alfi ser ut att vilja säga till Effie, vars huvud skymtas i bildens nederkant, håll dig på avstånd.





Effie försöker ställa sig in. "Jag lovar att vara snäll, mamma."






Tre lurviga små systrar, Enathalie, Effie och Engla.





Katarina var jättesnäll och visade oss hur vi skulle rycka Effies päls, och efter ett par försök fick Nisse in snitsen. Även Effies öron fick vi hjälp med av Katarina. Effie var inte helt förtjust i trimmern, men Katarina gav sig inte. Så vi fick en "ny" hund med oss hem.







"Jag vill inte!"

Tack för en trevlig eftermiddag, allihop! Speciellt tack till Katarina och Torbjörn för att ni ordnat träffen!

2 kommentarer:

Mina Små Änglar sa...

Hejsan!!
Det var väldigt roligt att träffa er och Effie. Effie värkar vara en go och snäll valp. Det ska bli kul när vi har nästa valpträff. Hoppas att Elton kommer oxå, ska bli kul och se honom.//Jessica

Katarina sa...

Hej! Tack för en trevig dag. Det se mysigt ut med alfi o Henrik, men jag förstår att det inte var lätt att få bilder på valparna, de var inte stilla så långa stunder./:)Katarina