måndag 13 oktober 2008

Redan fyra månader gammal

Tänk vad tiden går, vårt lilla yrväder är redan fyra månader gammal och har bott hos oss i två av dem. Två härliga månader har det varit!
Nu när hösten har kommit och löven börjar falla till marken finns det en hel massa för en liten dvärgschnauzertjej att upptäcka och utforska när vi är ute och går. Vart enda löv som kommer flygande i vinden bara måste man jaga och leka med. Vi har ju turen som har en massa fina alléer och grönområden runtomkring här vi bor, så det blir många lövjakter om dagen. Tyvärr har jag inte haft kameran med mig när vi varit ute på promenad den senaste veckan, så ni får nöja er med lite bilder på Effie tagna här hemma.



Effie 18 veckor gammal










Visst är jag väl söt, och kolla in profilen, stilig eller hur?




















Matte säger alltid att jag inte står still tillräckligt länge för att hon ska hinna ta en bra bild på mig,
men det är bara förtal, se så fint jag står.







Effie med sin favoritleksak, en liten tygmus från IKEA.
Oftast bär hon den bara i svansen, men här har hon fått ett rejält tag om den.
Det ser jätteskoj ut när hon leker med den, man kan förstå att dvärgschnauzern
användes till råttfångare en gång i tiden.

2 kommentarer:

Mina Små Änglar sa...

Hej

Gud va söt hon är. Det är kul att höra att det är fler som älskar löv, Engla rent tosig när vi är ute. Kram Jessica

Katarina sa...

Så fin hon är.........vi har träffat Elton och han var lika go som alla sina syskon./ Katarina