lördag 9 augusti 2008

En vecka med Effie!

Nu har Effie bott hos oss i precis en vecka, och det har varit helt underbart. Hon är världens goaste lilla hund. Det känns som om hon känner sig hemma här hos oss, och ser oss som sin flock. Effie är en pigg och nyfiken liten tjej. Mycket lek, bus och kel har det blivit under veckan som gått, och det är hur mysigt som helst.

Idag har Effie åkt cykel för första gången, och det var spännande. Hon satt lugnt och fint, nyfiket tittandes över cykelkorgskanten när jag ledde cykeln runt kvarteret.








Jag ska investera i en hundcykelkorg så att hon kan åka säkert, och inte kan hoppa ut. Med Henrik där bak på cykeln kan jag inte hålla i kopplet när jag cyklar, så då vill man vara säker på att Effie inte kan komma någonstans.



Så här trött är man efter en vecka fylld med nya intryck och äventyr.

2 kommentarer:

Anna sa...

Effie är fruktansvärt söt... Det är jättekul att kunna följa hennes liv här, du gör ett bra jobb med en massa fina bilder och kommentarer :D

Hoppas man får träffa henne igen någongång.

/Anna (kattas syster)

Ps. Hon ser nöjd förvånadsvärt nöjd ut i cykelkorgen. Är hon lugn i den?

Jane.D sa...

Hej Anna!
Skoj att du vill följa Effies vidare öden och äventyr här hos oss. Tyvärr har jag varit lite dålig med att uppdatera de senaste dagarna, men ska försöka bättra mig.

Du är varmt välkommen att hälsa på, det är bara att slå en signal.

Effie var lugn i cykelkorgen, men det berodde nog mest på att hon hade fullt upp med att ta in alla nya intryck.