fredag 15 augusti 2008

Oj, vad tiden går fort! Jag har inte hunnit med att uppdatera vad som hänt under de senaste dagarna, men ska försöka skärpa mig.

Allt är bra med Effie och hon är full av bus och lek. Under veckan som gått har vi köpt en ny bur att ha i bilen så att Effie kan åka säkert. För tillfället står buren, med dörren öppen, i storarummet så att Effie ska kunna bekanta sig med den, men hon är inte intresserad. Jag tror att hon vet att den är till för att bli instängd i, och det gillar hon inte. Fast det kommer säkert att gå bra när vi väl ska ut och köra med henne i den. Det bästa är att buren går in i bilen även om vi har en av stolarna i tredje raden uppfällda. Nu kommer nog alla barnen att vilja sitta längst bak bredvid Effie.

Ny cykelkorg avsedd för hund eller katt är också inhandlad och ska hämtas ut på posten idag. Det ska bli så skoj att kunna ta Effie med mig när jag cyklar och hämtar Henrik på eftermiddagarna. Även om Effie satt fint när vi provade min vanliga cykelkorg så känns det mycket tryggare att veta att hon inte kommer att kunna hoppa ur korgen under tiden jag cyklar.

Effie har flyttat upp till oss i vårt sovrum på nätterna. Jag provade att flytta längre ifrån henne på nedervåningen men då började hon yla och gnälla som bara den, så jag fick flytta tillbaks intill henne igen. Därför tyckte vi att hon lika bra kan få sova uppe hos oss. Nu lägger hon sig direkt i sin korg, som står i en liten valphage intill min säng, när vi varit ute med henne en sista gång på kvällen och sover gott tills det är morgon. Ibland vaknar hon till vid 05.00 tiden men då sträcker jag bara ner en hand och så somnar hon om igen och vaknar först någon gång vid 06.00 - 06.30.

Valphagen som vi gjort i trädgården har vi tagit bort för Effie tyckte absolut inte om att vara i den, istället har jag använt gallret till att skärma av min planteringshörna så att vår lilla trädgårdsmarodör inte kan komma in där och tugga i sig all täckbark som finns där.


Här är lite bilder från när vi var ute i morse










Jag undrar vad som finns här under?

Inga kommentarer: