måndag 4 augusti 2008

Vi har världens goaste lilla hund!


Första natten gick överförväntan, Effie sov hela natten och vaknade först 04.30. Jag vaknade av att ett par små ögon iakttog mig. Effie satt fint i sin korg och tittade på mig, när hon såg att jag öppnade ögonen la hon upp en tass i min säng och sen fick jag en slick på näsan. Efter vi varit ute och kissat la hon sig fint till rätta igen och somnade om, sedan vaknade hon kl. 06.00.



Effie framför sin lilla hörna


Under dagen igår sov Effie mycket, hon var nog trött efter lördagens alla nya intryck. Även andra natten gick bra, och Effie sov gott till kl. 05.15 då hon väckte mig med att lägga upp båda framtassarna i min säng och slicka mig på näsan. När vi kom ut för att kissa så regnade det så Effie tog skydd mellan mina fötter för att slippa bli våt, men efter ett par minuter trängde det på och hon trippade iväg ett par steg för att uträtta sina behov. Proceduren upprepades när Nisse gick ut med henne någon timme senare. Regn är nog inte riktigt Effies favoritväder.


Idag har Effie varit betydligt piggare, och full med bus och lek. Det har varit full rulle nästan hela dagen. Under eftermiddagen när vädret klarnade upp något gick vi ut i trädgården och då fick jag verkligen se vilken fart en liten dvärgschnauzer har. Det var full fart som gällde. Det märktes att Effie tyckte det var skönt att få komma ut och busa lite i finare väder än under förmiddagen. Det märks också att hon börjat känna sig hemma här, hon är inte rädd för att utforska sin omgivning varesig ute eller inne. Hon verkar också känna sig trygg med oss i familjen. Både Nisse och Josefine har jobbat idag och de möttes båda av en glad liten tjej med viftande svans när de kom hem. Pojkarna och jag har haft turen att vara hemma hela dagen och har fått massor med kel och gos :)



Så här sover vi, Effie och jag


Fast jag vill nog hellre sova här, säger Effie. Kanske de inte märker något om jag smyger mig upp.

God natt och sov så gott önskar Effie med familj

Inga kommentarer: